piątek, 14 lipca 2017

Lekkie ciasto z owocami 🍓🍌🍫

Kiedy mam dużo obowiązków i ciężkich myśli kłębiących się w głowie, uspokojenie znajduję w kuchni i w stajni przy moich koniach. Nie zawsze wszystko układa się po mojej myśli, nie zawsze wie o tym świat. Mam to szczęście, że każde rozczarowanie ludźmi, sytuacją czy rzeczą szybko zamieniam w bonusy. Nie mogę sobie powiedzieć, że „coś” straciłam, że odniosłam „porażkę” gdyż za każdym razem zyskuję jeszcze więcej. Niczego nie żałuję, kolekcjonuję doświadczenia, jestem optymistką, choć czasami płaczę. Najważniejsze to nie poddawać, walczyć, szukać i wierzyć. Los zawsze jest po naszej stronie, należy tylko z nim nie dyskutować, a dać mu się wykazać 

Ostatnio moje posty są bardzo emocjonalne -no cóż – taki czas. Przychodzę jednak też dziś do Was z genialnym ciastem z minimalną ilością cukru, odrobiną tłuszczu i mnóstwem owoców. Proste, szybkie i mega puszyste. Możecie użyć dowolnych owoców świeżych i mrożonych – ja poszalałam z malinami.

Oczywiście dajcie znać czy Wam się udało i czy smakowało?


czwartek, 11 maja 2017

Marchewkowa 🥕 granola

Soki wyciskam codziennie. Jeżeli Ty też to robisz to zapewne zastanawiasz się co zrobić z „cennymi resztkami”? Wpadłam na pomysł wykorzystania tzw. fusów warzywno-owocowych do granoli. Cudownie się sprawdził mój pomysł.
Na pierwszy rzut trafiła marchewka 🥕 i tak powstała genialna pomarańczowa w kolorze granola. W następstwie czego, stworzyłam już wersję z burakiem i jabłkiem, która również zachwyca smakiem.
Oczywiście jeżeli nie macie wyciskarki, wystarczy marchewkę lub dowolne warzywo bądź owoc zetrzeć na tarce i dodać do całości.
Ważne jest aby orzechy i żurawinę dodać na samym końcu tak aby nie straciły swoich cennych wartości.
Zapraszam Was na najsmaczniejszą marchewkową 🥕 granolę.




środa, 26 kwietnia 2017

Penne z pieczonym kalafiorem 🍝

Makarony goszczą często na moim stole. Wielkim ich fanem jest mój mąż. Moim zdaniem są one najlepszym ratunkiem w ekspresowej kuchni, kiedy musisz zrobić obiad dosłownie w kilka minut. Pasta Aglio Olio e Peperoncino to jeden z najprostszych i najlepszych pomysłów na coś pysznego. Makarony dają możliwość kombinacji. Dziś przedstawiam Wam mój pełnoziarnisty makaron pachnący cudownym pieczonym kalafiorem z cytrynową nutą. Zapraszam do stołu!

1 porcja = 285 kcal



Pokochaj olej rzepakowy:

Istnieje szeroki wachlarz zastosowań dla oleju rzepakowego. Jednakże, jako roślinny olej do gotowania, może zapewnić użytkownikom wiele korzyści dla organizmu. Niektóre z nich opisuję poniżej. Charakteryzuje się wysoką zawartością kwasów nienasyconych (oleinowego, omega-3 i omega-6), a przy tym zawiera najmniej spośród olejów roślinnych nasyconych kwasów tłuszczowych. Zastępowanie w diecie tłuszczów nasyconych tłuszczami nienasyconymi pomaga w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi.

Dla serca: idealny stosunek kwasów tłuszczowych omega-3 do omega-6. Stosunek wynosi 1:2 i gwarantuję, że wyróżnia się wśród olejów roślinnych – nawet przewyższa oliwę z oliwek.

Dla skóry: olej rzepakowy jest bogaty w witaminę E , która jest niezbędna dla organizmu z różnych powodów. Witamina E jest bardzo skutecznym antyutleniaczem, który wspomaga ochronę skóry przed szkodliwym działaniem wolnych rodników.

Było wiele kontrowersji wokół oleju rzepakowego, ponieważ jego pozyskiwanie, a co za tym idzie przetwarzanie może usunąć korzystne jego aspekty. Nie ma jednak dowodów, że zawartość kwasu tłuszczowego omega-3 obniża się podczas tej obróbki. Kwas erukowy stanowi kolejny temat sporów – jeszcze 30 lat temu obecny był w oleju. Dziś stosowanie oleju rzepakowego jest całkowicie bezpieczne, gdyż współczesna nauka i technologie wyeliminowały go z odmian rzepaku.


drukuj