czwartek, 29 września 2016

Burrito z wieprzowiną i warzywami


Dni mijają tak szybko jak pojawiła się jesień. Każdy dzień spędzam albo przed komputerem albo przed aparatem, gotując lub podróżując. Cieszę się z każdej minuty którą daje mi moja praca. Wiem, że nie zmieniłabym nic w moim życiu. Wszystko co się dzieje zawsze zależne jest od nas. To my musimy zmienić nastawienie do sytuacji, ludzi lub rzeczy bo to my jesteśmy odpowiedzialni za każdą z tych relacji. Dopiero kiedy to zrozumiałam zaczęłam inaczej postrzegać świat. Teraz mam w sobie więcej zrozumienia, cierpliwości, spokoju, akceptacji i tolerancji.

Kochani powtarzam bardzo oklepane słowa: „KARMA WRACA” – częstujcie dobrem wszystkich.

Dziś mam dla Was przepis na ekspresową przekąskę, lekki obiad lub po prostu kolację. Burrito z wieprzowiną i warzywami – prawdziwe rożki szczęścia – ekspresowe i pyszne. Można użyć dowolnych, ulubionych warzyw. Spróbujcie wersji z wołowiną, rybą lub krewetkami. Po prostu podzielcie się dobrem!


tekst alternatywny

poniedziałek, 26 września 2016

Czekoladowy chleb z cukinii

Zanurzyć się w nim i poczuć tą czekoladową moc. Ten stan kiedy masz ochotę na kawałek czegoś słodkiego, treściwego i nie chcesz mieć wyrzutów sumienia. Cudownie wilgotny i rozpływający się w ustach. Dozwolona pokusa! Dziś przepis na czekoladowy chlebek z cukinii. Skrywa w sobie wszystko to o czym piszę, a przy tym kusi łatwością przygotowania i niebywałym smakiem.

Pokochaj olej rzepakowy:

Olej rzepakowy bywa nazywany „oliwą Północy”. To określenie poza przypisaniem olejowi rzepakowemu równej wartości co oliwie z oliwek, akcentuje dostosowanie właściwości rodzimego surowca do warunków naszej szerokości geograficznej (większa zawartość deficytowych kwasów Omega-3).

Jak wypada skład oleju rzepakowego na tle innych popularnych tłuszczów? Otóż uważana często za najbardziej wartościowy z nich oliwa z oliwek zawiera aż 10 razy mniej kwasów Omega-3 niż olej rzepakowy. Olej słonecznikowy zaś ma ich tylko śladowe ilości. Podobnie z kwasami Omega-6 – tu rzepakowy przewyższa oliwę ponad dwukrotnie. Proporcje Omega-6 do Omega-3 w oliwie wynoszą 9:1, a w oleju słonecznikowym >136:1, podczas gdy, jak wspominałam, olej rzepakowy legitymuje się idealnym „dwa do jednego”.
Podobnie rzecz ma się z kwasami nasyconymi, tymi, których nasze pożywienie powinno zawierać jak najmniej: tu olej rzepakowy znów wiedzie prym jako ten, który w swoim składzie ma ich dwukrotnie mniej niż obaj porównywani konkurenci i spełnia wymóg prozdrowotnego oleju „niskonasyconego”.


tekst alternatywny

wtorek, 20 września 2016

Dutch Baby czyli pieczony

Zawsze w mojej kuchni jest miejsce dla jajek, mleka i mąki. Mając te 3 składniki w domu jesteś w stanie przetrwać. Ostatnimi czasy bardzo dużo podróżuję, do domu wracamy po kilu dniach i zazwyczaj nocą. W dni wypełnione pracą nie ma czasu i chęci na zakupy. W pierwszy poranek po po powrocie zazwyczaj ratuję się naleśnikami, omletami, pancakes. Dziś przedstawiam Wam mojego faworyta – Dutch Baby – czyli pieczony naleśnik. Niezwykle spektakularny w piekarniku, przygasza trochę po kilku minutach od opuszczenia go. Zachowuje się jak suflet – pięknie wyrasta po czym majestatycznie opada. Jednak jest jedna zaleta w porównaniu do poprzednika – on zawsze się udaje! Oryginalny przepis składa się z mąki pszennej, masła i cukru. Ja dziś przedstawiam Wam moją wersję – jak zwykle lżejszą i jak zwykle pyszniejszą – zresztą zobaczcie sami.


tekst alternatywny

drukuj