czwartek, 26 marca 2015

Kopytka, leniwe, kluski z sera – zwał jak zwał -wersja FIT

To danie mojego dzieciństwa. U nas w domu mówi się na nie kopytka. Są to kluski z sera, mąki i jajka, podawane ze roztopionym masłem i posypane cukrem. Najlepsze robiła moja Babcia Ania, potrafiłam pochłonąć niewyobrażalne ich ilości – do dziś mi tak zostało
Dzisiaj jednak wybieram odchudzoną wersję. Zamiast masła – olej kokosowy, zamiast cukru – cukier z palmy koksowej, zamiast zwykłej mąki – mąka pszenna razowa, chudy twaróg i mąka kukurydziana, która sprawia, że ciasto jest delikatne, a kopytka rozpływają się w ustach. Polecam je na ciepło i na zimno lub odsmażane na patelni. Musicie spróbować tej wersji

tekst alternatywny
Smacznego:)

wtorek, 24 marca 2015

Słodko-słony łosoś

Ten przepis wygrał ostatnią "smaczną bitwę" na moim Facebooku za konkurencję miał lasagne warzywną. Widać, że pokochaliście ryby :)
Polecam ten przepis gdyż smakuje zupełnie inaczej słodko-słony nietypowy. Chili i imbir zaostrzają, a miód lekko słodzi. Spróbujcie mojej wersji. Świetnie smakuje ze smażonym ryżem lub warzywami.


salmon


wtorek, 17 marca 2015

Koktajl Tahini

Kiedyś nie lubiłam chałwy, nasiona sezamu denerwowały moje podniebienie. Te same odczucia miałam ze szpinakiem, pomidorami czy papryką. Dziś jest zupełnie inaczej. To dowód na to, że nasze smaki się zmieniają. Mój organizm sam wskazuje mi na co ma ochotę i czasami sama się mu dziwię Po prostu zaskakuję sama siebie. Dziś nie wyobrażam sobie mojej kuchni bez warzyw, grejpfrut jest moim ulubionym owocem, a cynamon ukochaną przyprawą. Kobieta zmienną jest czy smak nam zmienia się?
Dziś polecam Wam cudowny, aksamitny koktajl który smakuje jak płynna chałwa dzięki tahini*. Pachnie sezamem, wanilią i bananami. Doskonały jako drugie śniadanie lub „płynny słodki podwieczorek”. Pełen witamin, minerałów i zdrowia.

*TAHINI – pasta sezamowa, bogata w składniki mineralne, takie jak fosfor, lecytyna, magnez , potasu i żelazo. Jest jednym z najlepszych źródeł wapnia, bogata w witaminy E i witamin B1, B2, B3, B5 i B15. Zapobiega anemii i pomaga w utrzymaniu zdrowej skóry i mięśni. Ze względu na wysoką zawartość minerałów alkalicznych, jest dobra w pomocy utraty wagi. Jest bogata w tłuszcze nienasycone (dobre tłuszcze!)

Smacznego :)

drukuj