niedziela, 8 stycznia 2012

Cinnabon rolls czyli drożdżówki cynamonowe

Dzisiaj przepis na pięknie pachnące cynamonem ślimaczki  - cinnabon rolls. Te drożdżowe bułeczki są przepyszne! Najlepsze jeszcze cieplutkie! Idealne na zimowe wieczory i poranki. Musicie się skusić na przepis - będziecie oczarowani tym smakiem a zapach podczas pieczenia - bajka:))
Zapraszam:)


Składniki 

Ciasto drożdżowe:
- 3 szklanki mąki pszennej
- 1/2 łyżeczki soli
- 5 łyżek cukru
- 3/4 szklanki ciepłego mleka
- 1 jajko
- 30 gr świeżych drożdży
- 70 gr roztopionego masła

Nadzienie:
- 2 łyżki cynamonu
- 75g miękkiego masła
- 1/2 szklanki brązowego cukru
- 1/2 szklanki posiekanych orzechów włoskich


Polewa:
1 serek mascarpone(250 g)
3/4 szklanki cukru pudru
2 łyżki esencji waniliowej
sok z jednej pomarańczy
Całość zmiksować. Polewać gorąca ciastka.

Przygotowanie
Drożdże rozcieram z łyżką cukru. Dodaję do masy pół szklanki ciepłego mleka i odstawiam w ciepłe miejsce, aby drożdże podrosły (na ok. 15 minut). Następnie w dużej misce mieszam suche składniki. Dolewam do tego drożdże i resztę mleka,  roztopione masło oraz wbijam jajko. Zagniatam przez ok. 10-15 minut. aż ciasto zacznie odstawać od ręki. Odstawiam na ok. godzinę w ciepłe miejsce, aby ciasto urosło.

W międzyczasie przygotowuje farsz:  rozcieram miękkie masło, pokrojone orzechy z cukrem i cynamonem.

Następnie wyjmuję ciasto na posypaną mąką stolnicę. Rozwałkowuję je na kwadrat o bokach ok. 30 cm. Ciasto smaruję masą - farszem cynamonowym. Zwijam w roladę. Kroję na grube (ok. 2 cm) plastry i układam w okrągłej blaszce wyłożonej papierem w odstępach ok. 3 cm – ciasto jeszcze urośnie! Odstawiam blaszkę z bułeczkami na ok. godzinę do wyrośnięcia. Przed włożeniem do pieca smaruję mlekiem, żeby ładnie się zrumieniły.
Piekę w temp. 180 stopni przez ok. 35 minut.

Na koniec polać przygotowaną pyszna polewą.




Przepis zmodyfikowany z blogu Lubię gotować
oraz z tej strony

Smacznego:)

42 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Przepis na ciasto fenomenalny!!!!!! :-))))) Jeżeli chodzi o nadzienie to też jest ok - chociaż będę się drugim razem zastanawiać czy dawać orzechy ;-) A jeżeli chodzi o polewę będę szukać nadal ;-)))))

      Usuń
  2. mmm... już czuję ich zapach. obbłęd!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przemycam cynamon i w moich wypiekach, przepis do schrupania....

    OdpowiedzUsuń
  4. ślinka cieknie na samą myśl, wyglądają na conajmniej tak dobre jak cinnabons z sillesi ;), chyba sie za nie zabiore!

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja!!!! Cudownie wyglądają!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mozna wiedzieć na ile babeczek jest to przepis?

    OdpowiedzUsuń
  7. są przepyszne, robiłam je już 3 razy, polecam. łatwo szybko i jak pachnie.....:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cudownie! a największą radość zrobiłaś mi zostawiając ten komentarz :) gorąco pozdrawiam i zapraszam do próbowania innych przepisów

      Usuń
    2. spróbuje na pewno...też lubię pichcić i fotografować...bardzo mocno trzymałam za Ciebie kciuki w MCH...ale nie pomogło...a jeśli chodzi o bloga, to należy do moich ulubionych wirtualnych podróży...tak trzymaj!

      Usuń
  8. a gdzie kupić esencję waniliową?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. esencję waniliowa można kupić w dobrych delikatesach lub zrobić samemu.
      Jeżeli jej nie masz możesz pominąć ten składnik albo dodać świeżą wanilię

      Usuń
    2. wyszło pyyyysznie:)
      ajj to będzie częsty smakołyk na Moim stole:)

      Usuń
  9. Od jakiegos czasu dosc czesto je robie i teraz po raz pierwszy postanowilam posmarowac je mlekiem, "żeby ładnie się zrumieniły"...moim zdaniem to duzy blad. One sie nie rumienia - one twardna, a to jest roznica. Niestety przez ten maly szczegol dla mnie stracily urok. Cinnabon maja byc miekkie, lekkie, takie aby miec wrazenie ze sie w nich zatapiasz. Tymczasem mam skorke ze starego chleba.Na szczescie nie wszystkie tak potraktowalam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami za duża ilość mąki powoduje że ciasto robi się twarde. Mlekiem należy cienko posmarować aby skórka była delikatna. Za duża ilość powoduje że ciasto robi się suche i twarde.

      Usuń
  10. Dzień dobry, wczoraj po raz pierwszy robiłam buły cynamonowe, ale zamiast oczekiwanej miękkości są dość twarde :( Czy to może być wina piekarnika czy raczej moja. Będę wdzięczna za pomoc i podpowiedź, jak uniknąć takich błędów w przyszłości. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami winą jest dodawanie maki podczas wyrabiania ciasta - jeżeli posypujemy to nie należy dawać zbyt dużo ponieważ wtedy ciasto jest twarde.
      Za długie pieczenie tez niekorzystnie wpływa:)

      Usuń
    2. za długo byly w piekarniku! - polecam czas tylko 15 minut.

      Usuń
  11. Jutro kolejna próba :) Zobaczę jak mi pójdzie tym razem. Prowadzę "śledztwo" i okazuje się, że przyczyn upieczenia przeze mnie takich twardzieli jet całe mnóstwo, ale się nie poddam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. REWELACJA ;))) Cinnabony trafiają do moich ulubionych przepisów :) W moim przypadku czas pieczenia 25 minut jest wystarczający :)
    Pozdrawiam i dziękuję za świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  13. No i wyszły za pierwszym razem idealne! :) Niemalże jak prosto z Cinnabon :)) Wyszły mięciutkie, ani troszkę nie wysuszone. Trzymałam je 15 min na termoobiegu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! ale się cieszę! wydaje mi się że wszystko zależy od piekarnika. Moja siostra tez 3ma krócej i wychodzą idealnie:)
      dziękuję za komentarz:) ale się cieszę:)

      Usuń
  14. Świetny przepis, wystarczy podążać za instrukcjami i wszystko wychodzi idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam
    Czy mozna zatapic drozdze swieze suszonymi i w jakiej ilosci dodac suszone?
    Dziekuje Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście że można. 7 g drożdży instant = 25 g świeżych drożdży

      Usuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Rollsy pyszne, ale szukam przepisu na rollsy jak z kawiarni CINNABON, ktore sa ciezkie i kleiste. Te wychodza puszyte i mieciutkie. Jest to juz moje 3 podejscie na rollsy, coz szukam dalej. Ale syn sie tymi zajada i ciagle mu malo :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy ktos zna przepis na drozdzowe ciezkie i lekko kleiste w srodku :D?

    OdpowiedzUsuń
  19. http://img850.imageshack.us/img850/8775/mn7y.jpg Moja kobieta mówi, że są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Trochę się zawiodłam bo daleko im do cinnabon, piekłam pierwszy raz wiec trzymałam się przepisu, ale czas pieczenia zdecydowanie za długi choć wyciągnęłam po 20min były zbyt spieczone czyli suche, polewa zbyt traci wanilia, a cynamonu chyba tez za mało bo pachnie, ale nie tak jak w Cinnabon

    OdpowiedzUsuń
  21. Właśnie próbowałem... niestety jak dla mnie całkowicie odbiegają od Cinnabon smakiem oraz konsystencja ciasta...
    Nie wspomnę iż od spodu mi się z leksza pzypaliły a od góry wogole nie były zarumienione.. hehe może kiedyś spróbuje jeszcze raz, ale z innego przepisu... tu proponuje piec w 150 stopniach na obie grzalki górna i dolną- ewentualnie termoobieg. Mój błąd że robilem wszystko wg przepisu i wylądowało w śmietniku :P

    OdpowiedzUsuń
  22. [img] https://lh5.googleusercontent.com/-XWigYvqW27o/U0lKnJF8Y3I/AAAAAAAAJhQ/89jdDPD8Cic/w1038-h695-no/DSC_0577.JPG [/img]

    Zrobiłyśmy z koleżanką, na popołudnie przy nauce ^^
    Super, dziękujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Babeczki są pyszne, ale w żadnym wypadku nie należy ich piec 35minut!!! - Zeschną się i będą twarde... Wystaczy tylko 15minut, aby były miękkie i aksamitne. Co do polewy to warto dodać, że wystarczy zużyc tylko pół serka mascarpone, bo z całego wychodzi jej zdecydowanie za dużo. Babeczki są pyszne podgrzane wraz z polewą. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Są wspaniałe. Dzisiaj sprawdzę 15 min

    OdpowiedzUsuń
  25. W niedzielę na dzień Kobiet sobie zrobię. Jadlam tydzień temu u kolezanki z tego przepisu i byly rewelacyjne. Tylko bez orzechów a nadzienie z podwojnej porcji robione i 2 torebki cynamonu. Do teraz mam ich smak w ustach <3

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja jestem fanką czekoladowych cinnabonów i wlasnie je robię :) trochę zmodyfikowałam polewe, tzn dodałam tylko 3 łyżki cukru pudru, bo 3/4 szklanki byłoby już zdecydowanie za słodko :)

    OdpowiedzUsuń

drukuj