środa, 5 kwietnia 2017

Napar z kurkumą na DETOX



Mówi się o niej, że jest najważniejszą przyprawą na świecie z powodu długiej listy korzyści jakie ma dla zdrowia. KURKUMA ❤
  • odtruwa ciało i wątrobę
  • zwiększa odporność poprzez poprawę funkcji wątroby
  • chroni wątrobę
  • oczyszcza krew
  • łagodzi objawy przeziębień
  • poprawia krążenie w organizmie
  • poprawia jakość skóry
  • obniża zły cholesterol
  • zmniejsza stany zapalne
  • ma działanie przeciwnowotworowe
  • wspomaga pracę mózgu

Te wszystkie cuda otrzymamy za sprawą kurkuminy, która wchodzi w jej skład. Jednak, aby ja aktywować należy spożywać ją z: pieprzem lub dobrymi tłuszczami (awokado, oliwa z oliwek i olej kokosowy)

Większość z nas zna ją jako żółtą przyprawę. Stanowi ona główny składnik curry. Coraz częściej można dostać w sklepach jej kłącza. W medycynie ajurwedyjskiej jest podstawowym lekiem.

W smaku i zapachu podobna do imbiru – jest on silny, korzenny i gorzkawy. Sama długo zastanawiałam się, czy obierać ją, czy nie? Nie robię tego, choć można w ten sam sposób jak imbir. W przypadku kurkumy musicie zapatrzeć się w gumowe rękawiczki, gdyż bardzo silnie farbuje.

Teraz napiszę o moich efektach, które zauważyłam podczas regularnego spożywania kurkumy. Dodam, że zawsze wypijam go rano, po przebudzeniu. Zaczynam od letniej wody z sokiem z cytryny, a następnie przygotowuję sobie mój napar (przepis poniżej)

Widocznie poprawił mi się kolor skóry, nie odczuwam popołudniowych senności :), zdecydowana poprawa trawienia. Cierpię na migreny w okresie, kiedy ją stosuję, nie doświadczam bólów głowy.

UWAGA! Ważne, aby po naparze napić się czystej wody, gdyż kurkuma bardzo farbuje – tak jak wcześniej wspomniałam (ja piję napar przez słomkę, aby po prostu nie mieć żółtych zębów)

Ważne, aby zachować ostrożność w przypadku osób: cierpiących na nadkwasotę i wrzody żołądka, u osób z kamieniami żółciowymi może wywołać kolki ze względu na produkcję żółci. U osoby stosujących leki przeciwzakrzepowe kurkuma może spowodować nasilenie działania tych leków.


wtorek, 4 kwietnia 2017

Zdrowe kurczaki 🐣

Ruszamy z serią Wielkanocnych przepisów. Te Święta będą zdrowe, kolorowe i zabawne. Zdaję sobie sprawę, że w tym okresie każdy z nas ma mało czasu dlatego przepisy będą szybkie i proste. Zaczynamy od zdrowych kurczaków – są cudowne. To genialny pomysł na wspólne gotowanie z dziećmi. To cudowna zdrowa przekąska – bez dodatku cukru, mąki, jajek czy nabiału. 100% natury w takim kurczaczku🐥! Zaproście je na Wasz stół -nie pożałujecie 😉

1 duża sztuka 🐥 = 110 kcal


drukuj