poniedziałek, 6 czerwca 2011

pasztet z soczewicy!!!!!- cdn panieński na słono


Pasztet z soczewicy był już zaplanowany na święta Wielkanocne ale miałam tyle innych pyszności więc realizacja musiała poczekać. Impreza mojej siostry była idealnym momentem na wypróbowanie przepisy Pani Agnieszki Kręglickiej. I w 100% podpisuje się pod tym że jest boski!!! Każdy kto go próbował nie dowierzał że jest z warzyw. Robi się go bardzo szybko, pięknie się prezentuje i jest bardzo zdrowy:))


Składniki:
1 szklanka czerwonej soczewicy,
3 średniej wielkości marchewki,
1 por
2 pietruszki
1 średnia cebula,
2 ząbki czosnku,
1 łyżeczka zmielonego kminku,
1 łyżka koncentratu pomidorowego,
sól, pieprz,
kawałek startego imbiru,
pieprz cayenne, curry, słodka papryka,
sos sojowy
olej,
3 jajka
Soczewicę opłukać i ugotować w 2 szklankach wody. Soczewicę wymieszać z koncentratem. Marchewkę i pietruszkę zetrzeć, cebulę, por i czosnek drobno pokroić (ja zmiksowałam). Na patelni rozgrzać olej wrzucić rozdrobnione warzywa i przyprawy i smażyć na małym ogniu. Nie należy żałować przypraw, ich smak częściowo się zgubi po wymieszaniu z soczewicą i jajkami. Gdy warzywa zmiękną połączyć je z soczewicą i dodawać po jednym jajku dokładnie mieszając.
Masę przelać do foremki wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą - ja piekłam w silikonowej. Piec 30-40 minut w 180 stopniach. Przed pokrojeniem pasztet ostudzić.
Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. fajny pasztecik:) z soczewicy musi byc naprawde pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię taki pasztet :) Jako przyprawa sprawdza się też garam masala.

    OdpowiedzUsuń

drukuj