poniedziałek, 6 czerwca 2011

Śmietanowiec - ciasto I panieńskie:)


Tak jak w poprzednim poście pisałam organizowałam dla siostry wieczór panieński. Przygotowanie do takiej imprezy pozwoliło mi się również wyżyć kulinarnie i tak zrealizował kilka przepisów z mojej zakładki zatytułowanej "musy":) - umieszczam tu wszystkie ciekawe pomysły na dania i wypieki innych blogerów które koniecznie "muszę" wypróbować.
 I tak na tej liście znalazło się ciasto o nazwie Śmietanowiec:) - zaciekawiło mnie składnikiem kwaśnej śmietany. Muszę przyznać, że jestem tym wypiekiem zachwycona. jest bardzo łatwe w przygotowaniu, pięknie wygląda i smakuje ............. hmmmmmmmm..... Jest niezwykle delikatne, mi osobiście smakuję jak aksamitny delikatny sernik. Naprawdę warto spróbować zrobić jest przepyszne. Korzystałam z przepisu zamieszczonym na tym blogu z małymi własnymi modyfikacjami i cytuję za autorem.

Składniki na ciasto (tortownica 30cm):

2,5 szklanki mąki
0,5 szklanki kakao
0,5 szklanki cukru (dałabym ciut więcej)
1 cukier waniliowy
6 żółtek
1 margaryna
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Z podanych powyżej składników zagnieść kruche ciasto i wstawić do lodówki na 30-40 minut.
Po tym czasie odkroić 2/3 ciasta i zetrzeć na wysmarowaną blaszkę. Lekko ugnieść. Przygotować masę.

Masa:
6 białek
1 szklanka cukru (dałabym ciut więcej)
3 śmietany 18% po 400 ml
2 budynie waniliowe
1 puszka brzoskwiń lub ananasów (pokrojonych na drobne kawałki)

Piekarnik nagrzać do 1700C .
Białka ubić na sztywno ze szklanką cukru. Wsypać 2 budynie (bez cukru) i zmiksować.
Stopniowo wlewać po 1 śmietanie i delikatnie mieszać łyżką . Masa jest gęsta. Wylać ją na wyłożone ciasto, wyłożyć owoce.
Na koniec zetrzeć pozostałe ciasto.
Piec 45-50 minut w temp. 170-1750C.

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. ładnie się prezentuje. Znam to ciasto -ale bez owoców. Potwierdzam -pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto pyszne :) Jak to powiedział któryś z moich gości: "takie bogate" :) zrelaksowałam się podczas robienia go :) Jak zagniatałam ten czekoladowy spód to tak pięknie pachniało... Sama radość i z pieczenia i z jedzenia :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę że smakowało i że była chwila relaksu! super! miłej niedzieli i oczywiście zapraszam do wypróbowania innych przepisów! polecam sernik szafranowy:)

      Usuń
  3. Chciałam dobrze, wyszło jak zwykle. Miałam za małą tortownicę (24 cm) i to była jedna wielka katastrofa!!! Mój piekarnik został zalany śmietanową masą. No nic, mam nadzieję, że na Święta wyjdzie lepiej (z nową tortownicą!). :)
    Zapraszam na mój nowiutki blog http://weroswera.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzisiaj upiekłam to pyszne ciasto, ale tak jak u pani Weroniki powyżej, tortownica była za mała:p ciasto wygląda jak grzyb atomowy, ale Mama mówiła ,,upiecz w prostokątnej!!,, ale ja jak zwykle byłam mądrzejsza:p następnym razem, na pewno będzie, upiekę w prostokątnej bo ciasto jest pyyycha i nieziemsko pachnie, polecam i pozdrawiam, Klaudia:)
    PS: wszystkiego najsłodszego w naszym dniu Babki :D

    OdpowiedzUsuń
  5. a jakby śmietanę zastąpić jogurtami naturalnymi?..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może się nie udać i nie będzie takiego efektu. Ono smakuje jak taki pyszny delikatny sernik.

      Usuń
  6. a u mnie masa śmietanowo-białkowo-budyniowa była rzadka i po upieczeniu wszystko się wylało!!! :( :( :(

    OdpowiedzUsuń

drukuj