wtorek, 13 grudnia 2011

Kruche babeczki z czekoladą, śliwką i płatkami migdałów

Ten przepis powstał pod wpływem chwili. Miałam w zamrażalce resztkę kruchego ciasta i chciałam je wykorzystać. Spodziewałam się też gości więc w ekspresowym tępię powstały kruche babeczki z czekoladą, śliwka i płatkami migdałów. Czekolada wzbogacona jest świeżo startą skórką pomarańczową i imbirem - takie pomału świąteczne klimaty:)
A już za nie długo na blogu "piernikowa" foto relacja .

Odwiedzajcie mój blog:)


Poniżej przepis na moje ulubione  ciasto kruche
Składniki na kruche ciasto ucierane:
• 150 g miękkiego masła
• 70 g miałkiego (drobnego) cukru do wypieków lub 60 g cukru pudru
• 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (niekoniecznie)
• 150 g  mąki pszennej
• 75 g mąki ryżowej * (lub ziemniaczanej)

Masło ucierać mikserem razem z cukrem przez około 6 - 7 minut. Dodać ekstrakt z wanilii oraz przesianą mąkę pszenną wraz z mąką ryżową. Miksować przez chwilę lub wygniatać ręką łącząc składniki w kulę. Zawinąć w folię i włożyć do lodówki na około 15 minut. Piekarnik nagrzać do 160 stopni. Foremki do tarteletek wysmarować dokładnie masłem i opruszyć mąką lub bułką tartą. Na nie wyłożyć przygotowane ciasto.
  po nakłuwać widelcem. Wsadzić do piekarnika i piec ok 15 min aż ładnie nabiorą złotego koloru. Wyjąć  z piekarnika, ostudzić.

Polewa czekoladowa:
100g dobrej gorzkiej czekolady
skórka otarta z 1 pomarańćzy
1/2 łyżeczki świeżego imbiru
łyżka masła
2 łyżki śmietanki.

Wszystkie składniki umieścić w miseczce. Miskę umieścić w garnuszku z wodą w tzw. kąpieli wodnej. Cały czas mieszać do połączenia składników.

PRZYGOTOWANIE:
śliwki kalifornijskie
płatki migdałów

na kruche spody umieszczam czekoladową masę. Ozdabiam pokrojonymi w paseczki śliwkami i płatkami migdałów.
Smacznego:))

4 komentarze:

  1. Wow, wspaniałe! I tak pospiesznie wymyślone, chwali się :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne połączenie śliwki i czekolady, na pewno zjadłabym trzy (w minutę!) :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż mi się soki żołądkowe wydzieliły:) Przepis jest cudowny, na pewno wypróbuję:))

    OdpowiedzUsuń

drukuj