środa, 25 stycznia 2017

Szarlotka na oleju rzepakowym

Nie ma nic lepszego niż ciepły kawałek szarlotki, najlepiej prosto z pieca. To ulubione ciasto mojego męża, obowiązkowo podana z lodami, a w wersji „odchudzonej” z jogurtem naturalnym. W większości wypieków z użyciem jabłek finalna słodycz ciasta zależy od doboru ich gatunku – ja zawsze dodaję moje ulubione Ligole – soczyste i nie za słodkie. Moja szarlotka jest robiona na mące orkiszowej, takie połączenie najbardziej smakuje mi z cynamonem i jabłkami. Ciasto jest wilgotne i delikatne za sprawą soczystych jabłek i oleju rzepakowego.


Pokochaj olej rzepakowy:
Każdy organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje także tłuszczy. Najkorzystniejsze w diecie to wielonienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega – należą tu np. kwasy ALA i LA (te pomagają utrzymać prawidłowy poziomu cholesterolu we krwi). Występują one w orzechach, rybach, algach, a także w oleju rzepakowym, który ma najkorzystniejszy skład i stosunek Omega – 6 do Omega – 3, tj. 2:1. Już 2 łyżki oleju dziennie pokrywają zapotrzebowanie na kwas ALA z rodziny omega-3.



1 komentarz:

  1. Nigdy jeszcze takiej szarlotki nie robiłam i nawet nie jadłam!
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń

drukuj