poniedziałek, 12 grudnia 2011

Muffinki z białym serem

Zapraszam do poczęstowania się muffinką z pysznym serkiem. Idealna propozycja na ekspresowy podwieczorek. Smakują cudownie jeszcze lekko cieplutkie:) Przygotowuje się je ekspresowo. Przepis z blogu Mojej Wypieki.
Ja zrobiłam te muffinki w foremkach o rożnych kształtach. Zobaczcie sami:)

W misce wymieszać suche składniki:

  • 2,5 szklanki mąki
  • od 1/2 do 3/4 szklanki cukru
  • szczypta soli
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • ewentualnie 1 łyżeczka cukru waniliowego


W drugiej misce wymieszać mokre składniki:

  • 100 g masła (rozpuszczonego wcześniej)
  • 1 szklanka mleka lub jogurtu lub kefiru lub maślanki (jeśli jogurt jest gęsty,to można dodać jeszcze 1/4 szklanki)
  • 2 jajka


Do miski z suchymi składnikami dodać składniki mokre, wymieszać wszystko szybko i byle jak, tylko do połączenia się składników.

Ser twarogowy (250 g) wymieszać z żółtkiem i cukrem waniliowym. Nakładać do foremek na zmianę: po łyżce ciasta i po łyżce przygotowanego wcześniej sera. Uwaga: nie wypełniać foremek po brzegi - ja nałożyłam ok 3/4.

Piec około 20 - 25 minut w temperaturze 170°C.

Smacznego :)

1 komentarz:

  1. o mamo chyba właśnie znalazłam "swoje" muffiny!! uwielbiam biały ser, a w połączeniu z muffinami musi być super, lecę robić!

    OdpowiedzUsuń

drukuj