środa, 14 marca 2012

Ciasto jogurtowe z owocami - najlepsze

Te ciasto jest idealne! Próbowałam już różnych przepisów na ciasta jogurtowe, wychodziły dobre ale zawsze czegoś im brakowało, a to za mało wyrosły, a to za zakalec aż do momentu kiedy znalazłam ten przepis.
"Owocowy Ekspres" - tak je nazwałam po przygotowanie zabiera ledwie 10 min. Ciasto powstało z okazji  super imprezy, gdzie miałam możliwość poznania fajnych -wesołych nowych ludzi:) Pozdrawiam ich gorąco:)
Zachęcam wszystkich do skorzystania z tego przepisu - będziecie zaskoczeni tym ciastem, jest puszyste, lekkie, idealnie słodkie i wilgotne - DOSKONAŁE!
Zapraszam:)


Składniki:
  • 340g mąki,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 2 całe, duże jajka,
  • 100g cukru,
  • pół szklanki oleju,
  • 300g jogurtu - użyłam 2 jogurtów brzoskwiniowych firmy Bakoma

Przygotowanie:
1. Przesiewamy mąkę z proszkiem. - ważne aby przesiać mąkę - a nie wsypać i wymieszać
2. Dodajemy do maki cukier - mieszamy delikatnie
3. Następnie całą resztę składników, mieszamy do połączenia tak aby ciasto było gładkie. (Ważne jest aby nie mieszać za długo, tylko do idealnego do uzyskania gładkiej masy)
4. Przekładamy do formy (natłuszczonej i wysypanej bułką tartą), - ja piekłam w tortownicy 25cm, układamy dowolne owoce (u mnie brzoskwinie z puszki, odsączone i pokrojone w ćwiartki) i do pieca na ok. 50 minut (170-180 stopni). - pieczemy do tzw suchego patyczka
5. Kiedy ciasto ostygnie posypuje cukrem pudrem z cynamonem:) 


Smacznego:)



66 komentarzy:

  1. wyglada cudnie, rowniez mam w przepisach takie ciasto i ze wzgledu na lekkosc nazwalam je biszkoptowo-jogurtowe. alez mam ochote na Twoje, mniam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie! Muszę faktycznie wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Halo halo, a gdzie przepis na obłędny obiad, albo kolacje ze znajomymi?:) Ja poproszę o taki!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Evka =- obiecuję już niebawem:)
      ja czekam na stylizację jeździecką:)

      Usuń
  4. jak bym chciała już brzoskwinie świeże zjeść... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. piękne! podoba mi się takie szybkie ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto jogurtowe, to jest właśnie to co lubię:) Chętnie wypróbuję, dziękuję za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
  7. już zapisane. pięknie wyrosło

    OdpowiedzUsuń
  8. Ekspresowe ciasto!!! Super!!! Muszę spróbować....:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne ciacho! Największym jego atutem jest szybkość przygotowania i to, że sprawdza się nawet na niedzielnym obiedzie;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto jogurtowe..
    Trzy razy robiłam do niego podejście i za każdym razem zakalec..

    Wypróbuję Twój przepis, może tym razem wyjdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też zawsze miałam zakalce przy jogurtowych wypiekach a ten po raz pierwszy wyszedł idealnie -robiłam je już 2 razy:)
      proponuję też nie mieszać za długo - tylko do połączenia składników, tak aby nie było grudek - ma być gładkie ciasto:)

      Usuń
    2. no właśnie mi też wyszedł zakalec... ale smak ogólnie pyszny :)

      Usuń
  11. Narobiłaś ochoty... Proste, piękne, owocowe. Na takie mi właśnie ostatnio przyszła ochota. Czas zakasać rękawy i do dzieła :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale wyrosło, wygląda jak drożdżowe :)) pycha!

    OdpowiedzUsuń
  13. Zjadłabym taki kawałeczek. Pycha! Apetycznie wygląda. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapisuję sobie przepis, bo zapowiada się cudownie :D

    OdpowiedzUsuń
  15. mmm już w ulubionych, do zrobienia w sobotę :D, do kawki na świeżym powietrzu, bo wiosna tuż tuż :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie je zrobiłam... dość mocno zmodyfikowałam przepis, ale to jednak wciąż pochodna więc: dziękuję ! ! ! opublikuję niebawem swoją wersję i podlinkuję, bo jest warta uwagi, mm!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że przepis Cie skusił:)z pewnością odwiedzę Twój blog:) czekam na linka:)pozdrawiam

      Usuń
    2. http://coutellerie.blogspot.com/2012/03/klonowe-ciasto-w-miodzie.html - to link do przepisu na ciasto, które mi wyszło. Gorąco je polecam, bo było naprawdę niesamowicie pyszne. Wyszło jednak zbite i "konkretne". Zamierzam oprócz tego zrobić Twoje jogurtowe tak, jak należy :) pozdr

      Usuń
  17. zrobiłam dzisiaj niestety wyszedł mi zakalec :( zastanawiam się gdzie popełniłam błąd :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ważne jest żeby: wszystkie składniki miały temp pokojową (jogurt też) i żeby przesiać mąkę.
      Mi kilka razy wyszło idealnie więc nie wiem co mogło być przyczyną niepowodzenia:(

      Usuń
    2. dzięki za wskazówki, może jeszcze kiedyś robię drugie podejście ;)

      Usuń
  18. Mam tylko takie glupie pytanko, jajka mają być ubite czy prosto ze skorupki?

    OdpowiedzUsuń
  19. dzięki za przepis, ciasto z czereśniami (moje 3 w życiu upieczone ciasto) wyszło idealnie :D super!!
    Justyna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciesze się bardzo że wyszło:) bo ponoć nie każdemu ono się udaje:)
      zapraszam do korzystania z innych przepisów.
      pozdrawiam gorąco:)

      Usuń
  20. Zrobiłam je wczoraj. Wyszło rewelacyjnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale się cieszę że się udało:)) zapraszam po inne przepisy:)

      Usuń
  21. Uwielbiam Cię <3
    Pierwszy raz w życiu upiekłam dzisiaj ciasto jogurtowe bez zakalca, właśnie z tego przepisu:) Pochwalę się wkrótce notką na blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  22. też mam ochotę na takie ciasto. Wkładacie je do ciepłego czy zimnego piekarnika?

    OdpowiedzUsuń
  23. Aż mi ślinka cieknie :) zrobię je w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  24. wyszło pyszne właśnie zjadłam z lodami,mmmm
    moje z mała modyfikacja zamiast brzoskwin dałam agrest i czerwoną porzeczke a na wierzch dałam kruszonke..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale fajnie!!! bardzo się cieszę że się udało!
      Twoja propozycja z porzeczką i agrestem SUPER .

      Usuń
  25. postaram się zamieścić fotke

    OdpowiedzUsuń
  26. Właśnie zrobiłam ciasto wyszło bardzo dobre.
    Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  27. Dwa razy robiłam, wyszło idealnie (pierwsze w wersji jabłkowo-jeżynowej, drugie śliwkowej), za trzecim się szarpnęłam i robiłam dwa jednocześnie z podwojonej ilości składników i... zakalec :/. Główny podejrzany to proszek do pieczenia i jogurty (były różnej marki, może miało to jakiś wpływ?)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mogło to mieć znaczenie, ja staram się nie mieszać:) Bardzo się cieszę że spróbowałaś przepisu:) zachęcam po inne

      Usuń
  28. brzmi bardzo smakowicie ..zapisane do wypróbowania

    OdpowiedzUsuń
  29. Wyszło kiepskie. Jakieś takie ciężkie i zakalcowane. Średnie.

    OdpowiedzUsuń
  30. robię zaraz po obiedzie :))

    OdpowiedzUsuń
  31. Skusiłam się na przepis, bo bardzo lubię mokre ciasta, ale pomimo iż robiłam wszystko jak małpka krok po kroku wyszedł mi straszny zakalec, nie do zjedzenia :( co mogło pójść nie tak?

    OdpowiedzUsuń
  32. A ja piekłam je już wielokrotnie, gdyż zachwyciło mnie po wypróbowaniu tego przepisu po raz pierwszy.
    Próbowałam już różne wersje:
    * jabłka + czerwona porzeczka w żelu;
    * brzoskwinie + budyń + (po upieczeniu już) dżemek malinowy,
    * wiórki czekoladowe + kandyzowana czarna porzeczka
    itd...
    Robię najczęściej tak, że połowę ciasta wylewam do blaszki, na to kładę nadzienie, a na górę resztę ciasta, ale wymieszane z dodatkiem KAKAO. Ciasto jest więc dwukolorowe (+kolor nadzienia pośrodku). Po upieczeniu leję na górę jeszcze roztopioną czekoladę. :)
    A jutro zrobię po raz kolejny, na razie kombinuję, z czym :)

    Ciasto naprawdę polecam, palce lizać!!!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Pięknie wygląda. Ja robiłam z brzoskwiniami. Ludziki nie lubią takich ciast niestety :(

    OdpowiedzUsuń
  34. PYCHOTKA, AŻ ŚLINKA CIEKNIE;) DZIŚ WYPRÓBUJĘ PRZEPIS.

    OdpowiedzUsuń
  35. a mnie opadły owoce dlaczego??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może jogurt był zbyt płynny. Napisz proszę jakich owoców użyłaś i jakiego jogurtu?

      Usuń
  36. Kinga pomóż! upiekłam dziś rano ciasto jogurtowe z tego przepisu http://www.kwestiasmaku.com/desery/ciasta/ciasto_jogurtowe/przepis.html

    podobny przepis do Twojego i do samego przepisu nie mam zastrzeżń, ale miałam duży problem z upieczeniem. po 45 minutach w 170 -180 stopniach ( piekłam z termoobiegiem ) ciasto w środku było płynne

    finalnie: piekło się 1,5 h w ponad 200 stopniach z termoobiegiem. środek upiekł się pysznie, wligotny, pycha, ale na zewnątrz czarna skorupa :(((( co zrobiłam źle???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a składniki miały jaka temperaturę? W ciastach jogurtowych ważne jest aby wszystko miało temperaturę pokojową i jogurt aby był z gatunku tych gęstszych

      Usuń
    2. jajka całą no były w temp pokojowej, rano wyjęłam jogurt z lodówki, ale jakąś godzinę jeszcze czekał zanim zaczęłam robić ciasto ( użyłam jogurtu greckiego ), zamierzam teraz zrobić z Twojego przepisu, tylko powiedz proszę jak piec? z termoobiegiem, bez? jak długo?

      Usuń
    3. piec bez termoobiegu, najlepiej grzałka góra-dół
      piec ok 50-60 min do momentu suchego patyczka :) daj znać czy się udało:)

      Usuń
  37. Uwielbiam to pyszne i proste ciasto,ja dodałam jogurt grecki Pilos i wyszło przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Wyszło wyśmienite. Polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ale bym sobie zjadła taki kawałek, albo dwa:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Wyszlo super, po dwoch nieudanych probach z innych przepisow, w koncu bez zakalca... Z tym ze dalam jogurt naturalny, przez co wyszlo malo slodkie... jogurt byl rzadki, nie gesty tak Pani doradzala w komentarzach... i balam sie ze nie wyjdzie ale sie udalo! Widzialm tez roznice w konsystencji ciasta mieszanego mikserem, a lyzka... lyzka uzyskamy takie ciasto jak byc powinno... Dziekuje za przepis ;) Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  41. Dzisiaj zrobiłam to ciasto i właśnie zjadamy na podwieczorek. Bardzo smaczne ładnie wyrosło.Do powtórzenia.

    OdpowiedzUsuń
  42. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  43. a ja zrobiłam z z tego przepisy malutkie babeczki takie"na jeden gryz" i powiem tak...pełen sukces,babeczki jak malowane

    OdpowiedzUsuń
  44. Jestem ogromną fanką takich prostych przepisów więc z pewnością skorzystam z Twojego przepisu. Ja często szukam inspiracji w internecie i bardzo lubię https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/
    i coś czuję , że będę często do Ciebie zaglądać. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  45. Po prostu smak mojego dzieciństwa. Moja mama regularnie robiła takie ciasta :) Pozdrawiam, Dominika

    OdpowiedzUsuń

drukuj