niedziela, 18 września 2011

Zupa z młodymi warzywami

Nareszcie znalazłam chwilkę czasu aby umieścić zaległe przepisy.
Na początek podam bardzo szybki i fajny przepis na zupę z młodymi warzywami. Często jadamy ją latem bo o tej porze warzywa smakują najlepiej. Gdy wchodzę do warzywniaka nigdy nie umiem się zdecydować na konkretne warzywa więc do tej zupy kupuję wszystko na co w danym dniu mam ochotę.
Zupa ta jest bardzo kolorowa i sycąca. Pięknie prezentuje się na talerzu i jest MEGA zdrowa.

Składniki na wywar:
udko z krczaka
2 marchewki
1/2 selera
1 pietruszka
2 różyczki kalafiora
por
liść kapusty włoskiej
kilka ziaren pieprzu
2 ziarenka ziela angielskiego

Wszystkie składniki na bulion umieszczamy w garnku zalewamy zimną wodą i stawiamy na bardzo mały ogień. Czasami dodaje kilka zerwanych z mojego ogródka gałązek lubczyku.  Gotujemy ok 2 godzin. Ja zazwyczaj przystawiam rosół wieczorem gotuje go na bardzo słabym ogniu ok 2-3 godz następnie wyłączam i zostawiam do rana na piecu. Przyprawiamy do smaku solą i pieprzem oraz Vegetą. Istotne jest powolne przygotowywanie bulionu gdyż wtedy mamy gwarancję że zupa nie będzie mętna.
Rano wyciągam z zupy wszystkie warzywa,  przelewam przez sito - mamy piękny klarowny bulion.

Składniki na wsad do zupy:
ugotowane w bulionie:  marchewka, seler, pietruszka, liść kapusty, kalafior
100g świeżego groszku
1/2 papryki żółtej, czerwonej i zielonej
fasolka szparagowa żółta i zielona
fasolka Mamut
pomidor bez gniazd nasiennych - sparzony i obrany ze skórki
koperek
pietruszka
zielona cebulka

Wszystkie warzywa kroimy w drobną kosteczkę, paski - ja lubię kiedy mają różną strukturę wrzucamy do bulionu i gotujemy ok 20- 30 minut aż warzywa będą miały odpowiednie do jedzenia.

My na sam koniec dodajemy do zupy drobno posiekany chilli, mięso z udka kurczaka i sypiemy na nią parmezan. Ja osobiście czasami jadam z łyżką jogurtu naturalnego.
Smacznego:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

drukuj