piątek, 25 maja 2012

Ogródek warzywny w skrzynce

Po wielu próbach prowadzenia warzywniaka - poległam. Wprowadzając się do nowego domu marzyłam o tym aby rano wstawać i po świeżej trawce biec po rzodkiewkę, do serka:) - taka radość była i  trwała bardzo krótko tzn. do momentu ataku moich roślinek przez polne szkodniki, a że dom otaczają dookoła pola uprawne nie było możliwości ich wytępienia. Moja porażka młodego ogrodnika sprawiła, że znalazłam dla mnie wyjście idealne - ogród w skrzynkach. Do pomysłu przekonał mnie mój brat który już drugi rok uprawia w ten sposób warzywa. Zobaczcie moje inspiracje - już nie długo na moim ogrodzie powstaną takie skrzynie warzywne a w nich zioła, pomidory, sałata ------ rozmarzyłam się --------- teraz tylko przyszło mi poczekać aż mój mąż zrealizuje moje pomysły:)







Inspiracje znalazłam na:
 blogu Zielone Marzenia
Ogrodowisko.pl
e-ogrody.pl

Pozdrawiam:)




15 komentarzy:

  1. Bardzo fajny i estetyczny pomysł. Najbardziej zauroczyły mnie skrzynki po winie :)

    Z pozdrowieniami,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
  2. pomysł idealny na balkon!
    piękne te skrzyneczki.

    OdpowiedzUsuń
  3. znów zamarzyłam o własnym ogródku...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. rewelacyjny pomysł... ja w tym roku próbuję na działce z tradycyjnym warzywnikiem... ale jak nie wyjdzie wiem czego spróbować za rok :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dlatego właśnie marzy mi się swój, nawet najmniejszy, ale swój ogródek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam ten bol! U mnie jest to samo, mialam wielkie idee ale jak moje malutkie salaty i inne szczypiory zaczely zarastac chwastami, a ja nie dawalam rady tego wszystkiego pielic w takim tempie jak zarasta to wlasnie postanowilam zrobic skrzynki! Super sprawa, poza tym mozna zawsze wymienic ziemie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie! widzę że kolejnej osobie sprawdza się ten sposób na warzywniak więc muszę podgonić męża:)

      Usuń
  7. No no, piękne :) dzięki za fajną inspirację! marzy mi się mój mały kuchenny zielnik, w którym będzie rosło wszystkiego po troszku :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie inspirujący pomysł, bardzo efektowny od strony wizualnej. Rozumiem, że w skrzynkach łatwiej utrzymać porządek, jeśli chodzi o chwasty i inne szkodniki? Czy w tym celu na części zdjęć skrzynki stoją na kamykach czy to też kwestia estetyczna :)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! w skrzynkach nie dość że łatwiej utrzymać porządek to jeszcze nie musimy się tak schylać:)
      gdzie będą stały skrzynki to tylko zależy od naszej wyobraźni.
      U mnie na pewno część na tarasie, a część w skrzyniach na żwirowym podłożu gdzieś na trawniku - tak jak na pierwszym rysunku. Warto jeżeli chcemy umieścić skrzynki na trawniku umieścić je na jakimś żwirku - nie ma wtedy problemu z trawą do koszenia w ich okolicy:)

      Usuń
  9. Ale się to elegancko prezentuje! Chociaż mi by się przydał pomysł na ogródek w skrzynce na parapecie, bo nawet balkonu w mieszkaniu nie mam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. ale to super wygląda... chyba jestem kolejną rozmarzoną osobą po Twoim poście :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Rzeczywiście fantastycznie to wygląda ! Też bym tak chciała, ale nie mam ogródka, ani nawet dużego balkonu! Ale może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  12. Polecam takie rozwiazanie, w zeszłym roku założyłam u siebie taki warzywnik plus mala szklarenke, tak jak piszesz, latwiej o porzadek ale ze szkodnikami mialam problem, ale nie z gryzoniami przynajmniej ;) powodzenia!

    OdpowiedzUsuń

drukuj