środa, 19 września 2012

Cynamonowa beza i jabłka - idealnie!!!

Pomysł na tą tartę powstał spontanicznie. Jabłka z naszej kochanej wsi Zabrzeż musiały być potraktowane wyjątkowo bo smakują niesamowicie. Mój organizm bardzo reaguje na porę roku. Kiedy przychodzi jesień potrafię żywić się tylko jabłkami i grzybami:) na dodatek wcale mi się nie nudzą. 
Dzisiejsze ciasto to placek z jabłkami, pyszną śmietanową masą i bezą cynamonową. Prosto, szybko i pysznie czyli tak jak lubię najbardziej. 

Ps. już jutro post o fantastycznej 14 Masterchef:)

Zapraszam 

Składniki na ciasto:  (forma o średnicy 25cm)

200g mąki
50g cukru pudru
100 g zimnego masła
1 żółtko
szczypta soli
2 łyżki zimnej wody

Przygotowanie:
1. Mąkę, sól, cukier puder, masło, żółtko oraz 2 łyżki lodowatej wody zagnieść na gładkie ciasto. 
2. Ciasto rozwałkować pomiędzy dwoma arkuszami papieru do pieczenia.
3. Przenieść ciasto do formy wysmarowanej masłem. Brzegi powinny być wyłożone na wysokość ok 2-3 cm. (formę można też wyłożyć ciastem bez wałkowania)
4. Odstawić do lodówki na 30 min.

Masa śmietanowa:
2 jaja
50g cukru pudru
200g śmietany kremówki

Przygotowanie:
1. Jajka zmiksować z cukrem.
2. Dodać śmietanę i dokładnie zmiksować


Cynamonowa beza:
1 białko
70 g cukru pudru
1 łyżeczka cynamonu
szczypta soli

1. Białko ze szczyptą soli ubijamy na sztywno
2. Kiedy powstanie już sztywna piana dodajemy stopniowo cukier puder i cynamon - dokładnie mieszamy.

Ponadto do Ciasta potrzebujemy
3-4 jabłka
Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić w ćwiartki. Każdą ćwiartkę ponownie pokroić na 3 plasterki..

PRZYGOTOWANIE CIASTA
1. Piekarnik nastawić na 200C.
2. Wyjąć ciasto z lodówki.
3. Na ciasto wylać połowę masy śmietanowej.
4. Poukładać na masie jabłka.
5. Wylać pozostałą cześć masy.
6. Wstawić do piekarnika i piec 20min.
7. Przygotować cynamonową bezę i rozłożyć ją na cieście.
8. Ciasto piec jeszcze 10 min.


A tu jeszcze moje nasturcje i wrzosy:)


Do zobaczenia:)

10 komentarzy:

  1. Prezentuje się naprawdę dumnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Placek pychota :)! Trzymam kciuki za następny etap Masterchef :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Żeby jeszcze tylko mieć ten piekarnik... zje okiem bo pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiniuś, to kiedy mogę wpaść na kawałeczek tego cuda :)
    Wiesz, ja też jak zaczyna się na coś sezon to mogę się tym objadać. Moje jabłka nie obrodziły w tym roku, ale od sąsiadki wkrótce dostanę ile tylko zechcę, bo jej drzewa aż się uginają. I już myślę nad chutneyami, musami, dżemami i deserkami dla moich bratanic ;)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również jestem maniaczką jabłek i wszystkiego co można z nich zrobić. Takiej wersji jabłecznika jeszcze nie testowałam wiec przepis do wypróbowania koniecznie!!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. O mniam! Ależ pysznie wygląda ta beza! Cynamon i jabłka to jest to co wielbię.:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo, bardzo, bardzo apetyczne:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też wpadłam jak śliwko w kompot w jabłkową obsesję ;P

    OdpowiedzUsuń

drukuj