poniedziałek, 14 listopada 2011

Kluski śląskie - na niezielę:))

Tydzień temu po raz pierwszy podjęłam się wykonać "śląski obiad" był rosół,  rolada wołowa, modra kapusta no i domowe śląskie kluski. Przyznam że nie jestem fanką takiego jedzenia na ale mój Mąż był zachwycony.
Wszystko wyszło pysznie. A kluseczki pokazuje poniżej.:)

SKŁADNIKI:
ugotowane ziemniaki
mąka ziemniaczana
1 jajo
sól
pieprz

 PRZYGOTOWANIE:
Ugotowane ziemniaki ugnieść, ostudzić. Podzielić ziemianki na 4 części. 1/4 odjąć.i w miejsce wsypać make ziemniaczaną, wbić jajo, dodać sól i szybko wyrobić ciasto. Oprószonymi mąką rękami formować małe kulki z wgłębieniem, wrzucić do osolonego wrzątku, a gdy wypłyną, zmniejszyć ogień i gotować 2-3 min.


Smacznego:)









3 komentarze:

  1. Ja zamiast jajka dodaję zimną wodę.Pozdrawiam Zosia

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają pysznie. A ja zamiast jajka dodaję zimnego mleka jeśli kluski ciężko się wyrabia(ziemniaki i mąka jakoś nie za każdym razem są takie same). Pozdrawiam
    Kamila

    OdpowiedzUsuń

drukuj